Καλάβρυτα: Η τέλεια απόδραση του Σαββατοκύριακου

Aspasia Athinaiou
27 Μαρτίου, 2024

Table of Contents

Μόλις δυόμισι ώρες από την Αθήνα, αυτή η γοητευτική μικρή πόλη στα βουνά της Αχαΐας στην Πελοπόννησο, προσφέρει την τέλεια απόδραση για το Σαββατοκύριακο.

Τα Σαββατοκύριακα είναι πιο ήσυχα στο κέντρο των Καλαβρύτων μέχρι το μεσημέρι, επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται στο χιονοδρομικό κέντρο. Κάντε μια βόλτα στην πεζοδρομημένη οδό 25ης Μαρτίου για να δείτε τα παντοπωλεία που πωλούν τοπικά προϊόντα για να ξεκινήσετε τη μέρα σας. Αφού παρκάρουμε το αυτοκίνητο, πήγαμε στο Νερό και Αλεύρι, όπου πήραμε καφέ και λουκουμάδες με διάφορες πραλίνες (25ης Μαρτίου 44, τηλ. (+30) 26920.295.72).

Στη συνέχεια πήγαμε στην κεντρική πλατεία για να δούμε τα δύο ρολόγια του καμπαναριού του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Το ένα δείχνει την τρέχουσα ώρα, ενώ το άλλο σταματά στις 14:34, τη στιγμή της 13ης Δεκεμβρίου 1943, όταν οι Γερμανοί εκτέλεσαν τους άνδρες πολίτες της πόλης (επισκεφθείτε το Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ).

Για δείπνο, σας προτείνουμε το Περί Ορέξεως (25ης Μαρτίου 57, τηλ. (+30) 26920.244.44), μια ζεστή παραδοσιακή ταβέρνα με επιλογές για χορτοφάγους, όπου ό,τι δοκιμάσαμε ήταν εξαιρετικό. Παραγγείλτε οπωσδήποτε τα ρεβίθια, είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Το εστιατόριο δεν δέχεται κρατήσεις. Αν θέλετε να συνεχίσετε τη βραδιά σας με ποτό, περάστε από το μπαρ Skinikó (25ης Μαρτίου 59).

Ξεκινήσαμε με καφέ και τηγανίτες στο 1977 (25ης Μαρτίου 37, τηλ. (+30) 26920.241.53), και στις 11:00 π.μ. ήμασταν στο σιδηροδρομικό σταθμό Καλαβρύτων για να επιβιβαστούμε στο περίφημο τρένο του Οδοντωτού με προορισμό το Διακοπτό. Το τρένο κινείται παράλληλα με τον ποταμό Βουραϊκό, διασχίζοντας το φαράγγι του Βουραϊκού με αργή ταχύτητα, επιτρέποντάς σας να απολαύσετε το τοπίο και να φωτογραφίσετε τις δασωμένες πλαγιές, τις γέφυρες και τους απότομους βράχους. Η εμπειρία θα σας μείνει αξέχαστη! Φροντίστε να κάνετε κράτηση της θέσης σας εκ των προτέρων, εδώ.

Επιστρέψαμε στα Καλάβρυτα γύρω στις 13:30 και κάναμε την 25λεπτη διαδρομή για το Σπήλαιο των Λιμνών. Το σπήλαιο χρησιμεύει ως καταφύγιο για 10 είδη νυχτερίδων και τουλάχιστον τέσσερα είδη ενδημικών ασπόνδυλων που ζουν στο σπήλαιο. Παρουσιάζει επίσης μεγάλο βιοσπηλαιολογικό και παλαιοντολογικό ενδιαφέρον, καθώς εκεί έχουν ανακαλυφθεί ανθρώπινα και ζωικά οστά, μεταξύ των οποίων και αυτά των ιπποπόταμων. Κατά την επιστροφή, κάντε μια στάση στο λόφο του Κάπη, τον τόπο της θυσίας, όπου υπάρχει ένα μνημείο για όσους εκτελέστηκαν εδώ το 1943.

Σταματήσαμε στο σνακ μπαρ Μικρό Chalet κοντά στο κέντρο της πόλης, το οποίο φημίζεται για τα σάντουιτς με χοιρινή μπριζόλα. Ο Πραξιτέλης, ακριβώς απέναντι, μας κέρασε σπιτικό κρασί και ρακή. Φροντίστε να δοκιμάσετε και τις τέσσερις ποικιλίες του μελιού που παράγει, το οποίο μπορείτε επίσης να αγοράσετε.

Αργά το απόγευμα της Κυριακής, οι ταβέρνες στο κέντρο των Καλαβρύτων είναι σχεδόν γεμάτες. Εμείς επιλέξαμε να φάμε λίγο έξω από την πόλη, στο δρόμο προς την Αθήνα, στο Καταφύγιο με την όμορφη θέα στο βουνό και τη θάλασσα και το νόστιμο φαγητό – έχει επίσης επιλογές για χορτοφάγους (Τηλ. (+30) 26910.972.92).